Tuesday, September 21, 2021

:: Mati Tersimpul

Bismillah

Berapa perihal kita pernah membangkit untuk satu keazaman memberontak pada keadaaan semasa tapi pada hakikatnya perasaan itu hanya dorongan daripada jiwa yang sedang celaru. Roh celaka yang tidak berpijak pada tuah, Roh sial yang tidak pernah diendah. 

Mati tersimpul pada kata,

Melihat jiwa sendiri dipukul,

Tersenyum puas sehingga ke mata,

Sakit ini bukan kau pikul.

Sentuh neraka pada hidup seketika,

Menginjak syurga pada angan menerpa,

Kau dengan aku hanyalah sketsa belaka,

Tidak terperi seloka manusia yang mendepa.

Paku leher pada belakangnya,

Dikhabar dunia menjadi puteri,

Sedang amarah syaitan yang punya,

Kenapa engkau masih memberi?

Tidak mati diludah sebaldi engkau takkan dapat apa yang kau mimpi jangan fikir engkau berada di atas peti sedang aku menggali lubang sendiri. Mati tersimpul pada leher tidak terputus nafas tersekat pada kerongkong menanti azab digilis besi. Biar tidak menjanji kepala kecil sedang aku selesa berada di terpencil engkau memberi tidak berbakul sampai masa engkau akan merasa FAKOF SYAFIQQULL!

Terlalu baik itu bukanlah sifat.

Jika mahukan mudarat segera mendekat.


Sedang Mati Tersimpul

Engkau bukan penjamin semasa di sana jadi tidak perlu mengajar aku apa itu dunia.

Aku dah sebati dengan durjana.

PetiHati :: Belum sempat aku merasa apa itu nikmat bersara tapi aku sentiasa berharap aku mati sebelum itu. Doakan aku.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...