Monday, November 15, 2010

:: Semenjak Berada di Rumah

Salam sejahtera semua...harap anda semua berada dalam kondinasi yang baik..InsyaAllah...

lama sungguh aku tidak menghadap blog ni..Alhamdulillah hari ni diberikan masa sebentar untuk aku berkongsi sedikit sebanyak...hmm sesungguhnya bila berada di rumah memang tidak ingat segalanya..haha..yelah lama betul tak balik rumah kemudian cuti semester bermula baru dapat pulang ke rumah...

 pertama sekali aku nak ceritakan yang cuti ni maybe aku akan menyambung semula latihan untuk mendapatkan semula lesen kereta yang pernah tertangguh dahulu..nampaknyer melayang sekali lagilah duit aku ke lesen..ye lah sebelom ni dah separuh jalan aku membuat latihan untuk lesen tiba2 dapat panggilan untuk menyambung pelajaran terpaksalah aku lepaskan niat aku untuk ambil lesen...huhu..rasa macam menyesal pun ade sebab dulu tak habiskan jer lesen tu...sekarang tgk siapa yang susah...baru bercita-cita nak tukar handset yang sudah berusia 2 tahun tu...kenelah tangguh lagi..hahaha...bila nak start pun tak tahulah..kalau dalam sebulan ni memang tak sempat nak cukupkan waktu belajar memandu...tapi tak tahulah pulak kalau boleh lompat jer...maknanyer terus amek test(ingat dapat!)...takpe papehal nanti aku akan cerita lebih lanjut tentang lesen nih..sebab ape parent suruh sambung semula? alasannya "Bang ko sem depan dah boleh bawak kereta ni..ayah dah malas nak memandu jauh2 nih..."  masa tu dalam hati aku sangatlah terkejut sebab ayah aku ni agak berat nak lepaskan anak2 nya memandu jauh2...huhu..semoga rancangan untuk  mengambil lesen ini berjalan lancar...
Oh yer..bagaimana plan nak mengecat rumah pada cuti nih...?haha..my father senyap jek so aku pon wat derkks je lah...hahaha..


yang ke duanya pulak masa dalam perjalan pulang aku rasa terkejut sangat dengan keputusan adik ku dalam UPSR dia...hmm tak jangka yang keputusan dia agak jauh beza dengan aku..aku harapkan dia dapat mengekori jejak langkah adikku yang merupakan akaknyer..tp ye lah budak2 zaman sekarang amat dimanjakan sangat..berbeza dengan apa yang ku alami dahulu..ayahku amatlah garang dan serius dalam kebajikan pendidikan aku dan adik ku yang sorang lagi nih..cuma yang ke-3 ni agak slow sikit kegarangan ayahku terhadap dia..bukan nak salahkan ayahku tapi ni semuanyer kene lah datang dari hati kita sendiri..kalau nak berjaya kenelah berusaha lebih gigih dan taat kepada ibubapa itu amat penting...tak tahulah nak buat macam mana...tp aku ade juga bagi sokongan kat dia supaya capai keputusan yang terbaik dan lebih baik pada masa akan datang..haha..aku dah brainwash dia puas2 semalam pagi...nasib baiklah bapak aku pergi kerja...aku just suruh dia buat yang lebih baik dari aku..ye lah aku ni masa keputusan pon semuanya takat2 hidung jerk..setakat pass jelah senang cerita...semoga dia dapat manfaat dengan apa yang aku perkatakan..haha...x per AIN ko leh buat..perubahan memang perlukan masa sedikit...takkan ko nak ikut jejak langkah abang kau yang serba serbi kurang nih...nanti keputusan dari perubahan tu akan buat ko tersenyum kelak...perubahan yang aku maksudkan kat sini ialah dari segi usaha yer...=)

okay sambung cetita lain plak....hari ahad yang lepas jiran tempat aku tinggal mengadakan majlis Walimatul-Urus(kenduri kahwin lah....)hohoho~~dan hari tu jugaklah jari2 aku menggelupas..sbb main kompang begitu kemaruk sekali..haha..selain rewang2 aku juga main kompang taw..kat taman aku tu ade persatuan kompang..so siapa2 yang nak kahwin bolehlah panggil kami yer(iklan lah plak!!!...)rasa sungguh puas hari tersebut sebab dapat lepaskan gian main kompang setelah lama tidak memegang alat muzik tradisional nih..hehe..tak pasal2 tangan melecet dan menggelupas(rasakan!!..)masa menaip ni pon jari rasa lenguh-lenguh "tengkuk"....

lain-lain cerita ialah hari tu aku dapat pesanan ringkas dari kawan sorang nih.."tak mintak keje ke senn??aku da start keje dah hari nih...."..mak haih aku baru sehari duduk kat rumah dia dah tanyerkan soalan tu...dahsyat btol dia nih...haha..takper lah POY maybe untuk cuti semester kali ni aku tak kerja kot...huhu..kalau aku ade masa aku melawat heh ko kat tempat kerja tuh...

2 hari lagi umat islam akan menyambut raya haji...sekali lagi nak ucapkan Selamat Hari Raya Aidil-Adha...aku pernah ucap benda yang sama kat post sebelom ni tapi takperlah lagi banyak lagi bagus...haha..dan cerita pasal raya haji kat tempat aku.. alhamdulillah 2 ekor lembu yang akan dikorbankan.....jangan dilepaskan peluang ini...mari melapah!!

dan kepada yang kenal aku nanti masa2 cuti boleh la ajak2 keluar makan..aku free jer kalau ade yang nak ajak nih..hehehe...setakat perut aku sorang jer pon..ape kisah...ah ha haaa..

sekian,ayat terakhir aku.........."SALAMMMMM"

6 comments:

aiNi said...

nice story..selamat aidiladha ye...

hAzirAh siCoffee Latte @ kakyaa :) said...

..jemputan kahwin dekat parit besar..??? cm ade dengar je... pengantin perempuan kan yg 0rg situ..??
kalau betul ar, dy kawan pak usu zira.. my atuk pun ade dtg gk walimah tue...

Insan Bodoh said...

amoi:: thanks yer...

zira:: bukan kat parit besar jerk...parit besar tu besar..tp kat taman ria...huhu...
ha'ah pengantin perempuan tu satu taman...which one is your atok ekk??hahaha..

hAzirAh siCoffee Latte @ kakyaa :) said...

..oke2..add skit.. dekat taman ria.. 0oh, d0k taman ria eh.. baru tau.. my at0k@nenek yg paling glam0r.. bling2.. h0hoho..(gurau je ar)

Insan Bodoh said...

owh ade nampak..sebab masa tu cuaca agak silau tu yang nampak bling2...

hAzirAh siCoffee Latte @ kakyaa :) said...

..hehehe..
(>_<)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...