------------------------ ------------- Bergerak Bersama Angin: :: Tahniah untuk Sister Saya
BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, April 27, 2011

:: Tahniah untuk Sister Saya

Bismillah...

Alhamdulillah..syukur dipanjatkan keatas kurniaan Nya....

berkenaan post kali nih maybe agak simple...syafiqq just nak berkngsi satu berita berkenaan my sister...adik syafiqq yang sebetulnya...disebabkan syafiqq anak sulung so yang dibawah adalah adik-adik dan kesemuanya perempuan..owh okay...sambung semula...

tengah sibuk-sibuk mentelaah buku bukan berperisa akademik  tiba-tiba my sister menyatakan yang dia dapat tawaran melanjutkan pelajaran ke Matrikulasi....cuma nak kongsikan yang berita ni sebenarnya telah membuatkan hati seorang abang "mithali" nih merasa bangga dan bersyukur...untunglah sebab dia agak hebat dari abang dia nih kalau dari segi akademik...





cuma kat sini nak pesan kat dia 'jika keputusan yang dia buat untuk memilih Matrikulasi sebagai jalan untuk mengejar cita-citanya harap dia dapat menumpukan sepenuh perhatian serta bekerja lebih keras bila sudah masuk ke kawasan untuk belajar...sebabnya tak semua keadaan pelajar dapat menyesuaikan diri dengan suasana pembelajaran yang baru...lagi-lagi kalau dah jejak kemenara gading nih..segalanya harus dilakukan sendiri dan perlu ada sifat MATANG,RENDAH DIRI,RAJIN dan USAHA insyaAllah sifat-sifat ni akan membantu kelak..owh yer satu lagi kalau rasa nak menyambung pelajaran kat tempat lain pon boleh...tunggulah UPU nanti yer...sebabnya Matrikulasi ni agak longgar sikit sistem nya...err...ye ker??haha...tak tahuuuulah kan...heh!~"

moga satu hari nanti impian untuk menjadi doktor akan tercapai juga...tak kiralah dimana juga akak belajar tapi yang penting ketulusan dan keikhlasan dalam menuntut ilmu....insyaAllah ilmu tu akan melekat dan cita-cita dapat digapai dengan mudah...

the last one is...Belajarlah Kerana Allah,InsyaAllah ilmu yang diterima tu akan berguna sepanjang hayat,dan satu lagi tanamkan niat yang betul kerana tak guna jika ada matlamat tapi niat sudah terpesong....kata-kata yang diungkap dari mana entah...tak ingat lah pulak...hehehe...tapi ianya serius OKAY!~

abang sentiasa mendoakan yang terbaik untuk adik-adiknya..   




PetiHati:: Aku akan lepaskan adik-adik aku dulu barulah aku boleh menarik nafas lega...Tanggungjawab yang harus dipikul bermula dari sekarang...Ya Allah kuatkanlah semangat ku....


Share/Bookmark

8 comments:

Fahana Jamil said...

tahniah untuk adik bobob (:
untunglaa dekat dengan abang nty abang datang melawat hari2 kat tangkak tu.hee

Muhammad Syafiqqullah said...

hehe...
terima kasih RARA...

haha...kalau ade kenderaan boleh jugak jenguk2 dia kat tangkak tuh..
tapi sekali sekala rasa boleh kot..=D

aiNi said...

selamat ye untuk kamu dan adik2 kamu....

Muhammad Syafiqqullah said...

terima kasih amoi...
heheee~~

cik nerty said...

alamak kau,baik punye abg :)
tahniah tok adik kau bob.

hAziRaH yUs0f@kak yaa said...

tahniah buat adik awak... n__n

Imran Mazlan said...

tahniah adik bob..
moga2 berjaya mcm abg kamu..
yeah!!~

Muhammad Syafiqqullah said...

cik nerty:: terima kasih..ye lah abang kan..haha...

zira-chan:: terima kasih yer kak yaa~~hehe..|^^,|

yan:: haha...terima kasih imran...
harap2 dia dapat buat lagi terbaik dari abang dia nih,..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...