------------------------ ------------- Bergerak Bersama Angin: :: Ideologi Kanak2 Masih Bolehkah?
BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, January 4, 2012

:: Ideologi Kanak2 Masih Bolehkah?

alhamdulillah

setelah sekian lama saya tidak menaip kat tempat neh rasa macam teruja pulak heh!~

dan ini merupakan antara entri yang terawal untuk tahun ini...wah sudah masuk tahun masihi yang baru rupanya...sedar tak sedar umur saya sedang meningkat secara tersusun dengan adanya sistem kalendar yang juga dapat dibezakan dengan peredaran siang dan malam...arah angin bertiup dan juga kedatangan 4 musim...Subhanallah sungguh banyak yang diberikan kepada kita untuk kita meneruskan hidup dengan sistematik...jika tidak kucar kacir lah manusia sekeliling...

Tahun 2012 banyak mengingatkan saya dengan kisah-kisah yang berlaku di zaman tahun 2011...walaupun bunyinya macam 5-6 tahun lepas...tapi sungguh banyak sungguh yang saya lalui sepanjang tahun lepas...selain itu belum lagi termasuk dengan pahit manis yang saya terima...kadang-kadang kalau terima yang pahit itu rasanya kalau nak luahkan memang akan mati ikan-ikan di swimming pool...

di peningkatan umur neh...
Apa yang saya rasa ialah...Benda yang akan kita tinggalkan tanpa diduga...bersebut tentang benda neh...memang menyeriaukan...tapi ada bagusnya juga apabila kita sentiasa mengingatkan diri dengan penghujung nyawa kita...yang kita sendiri tak tahu tamat sudah bila...
yang seterusnya..

apabila bersebut sekali lagi...tentan kedewasaan...arghhh...benda neh agak susah juga untuk saya hadapi sebenarnya....ada seorang kawan saya suka menyebut..."5 tahun akan datang menampakkan diri kita yang sebenar seperti  di waktu ini"...saya sangat suka ayat tuh...ianya matang...dan seperti pakcik makcik punya ayat...tapi dia sebaya saya...hoho~~
apabila bersebut tentang benda tersebut amat seram sekali...ye lah..diri nih penuh serabut dan kusut...ketenangan hanya singgah di waktu tidur yang lena...kalau lihat pada zahirnya memanglah seperti 5 tahun akan datang....tapi hakikatnya masih remaja...

cuma yang kadang2 tidak boleh terima adalah fikiran serta ideologi...sekarang neh makin ramai bila dilihat kurang berdewasa...tak kurang juga yang sikit berdikari...ada saja yang kita dengar tentang gaduh,masalah sosial, dan juga jenayah2 yang dilakukan oleh orang2 yang sedang bertingkat umurnya neh..

Tak mustahil satu hari nanti kita akan kehilangan apa yang kita miliki walaupun bukan tiba waktunya untuk kita meninggalkan dunia ini..

Ayat last ialah.....gunakan fikiran yang diperolehi untuk benda-benda yang diredhai...apabila sudah ada kelebihan...berjuanglah untuk membantu yang serba kekurangan..

Soriiiiiiiiiiii sebab kali neh punya entri sangat sangat tidak matang pun aduhai....tapi masih boleh diterima kan???n___n



Tahun yang Lepas banyak Conspiracy.


PetiHati:: Susah juga bila kita menjadi seperti Kacang Lupakan Kulit...nak tunjuk wajah pun malu...


Share/Bookmark

2 comments:

Neesa said...

hehhe..akhirnye ad jugak entri baru..

Muhammad Syafiqqullah said...

haha..entri baru yang noob noob sajer...
thank you for leave a comment...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...