------------------------ ------------- Bergerak Bersama Angin: :: Ritma Tersirat
BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, May 13, 2014

:: Ritma Tersirat

Buah yang dikutip selalunya busuk,
Bagi yang bernasib baik dapatlah yang elok,
Pada luaran mestilah nampak buruk,
Yang nak ditatang ni mestilah tidak terok.!

Kalau dulu seharusnya tidak beriya,
Penat lelah sepatutnya diambil kira,
Tuhan yang merancang setiap masa,
Agar lamunan mati dihunus senjata.

Jelmaan masih mampu bersabar, jelmaan masih mampu tenang, jelmaan masih mampu untuk berkoleberasi (err ayat macam macai jek), tapi untuk suatu tahap kepada yang tak mengerti akan dihumban rasa keji. Cabaran pada waktu awal tidaklah sepayah mana, jelmaan terima, ye jelmaan ok jek, sebab pada jelmaan dah kira untung mahu digiat bersama.

Tapi sampai satu tahap jelmaan rasa macam sedang direbus agar keluar isinya, tiada peluang untuk jelmaan sediakan tempat waktu untuk mentelaah, setiap masa jelmaan hanya fikirkan jantung masing masing, sampai satu masa jelmaan dipinggirkan.

Kisah ape jelmaan kalau dipinggirkan sekali pun, tapi yang penting bagi jelmaan biarlah jadi hantu tu berjemaah, bukan di tarah semua atas kepala jelmaan seorang.

Mungkin ini hanya sandiwara jelmaan, yang lain mesti akan kata beras dalam seguni semua sama mana ada lain-lain. Tengok cara masak lah sedap ke tak. Jelmaan tak kisah asalkan ia kebaikan untuk jelmaan jugak. Inilah cabaran menjadi jelmaan.

Harapan orang tua itu sentiasa diuatamakan.


Sedang pagi hari ibu sedunia haritu..saya baru tersedar..yang ibu saya mahu lihat anak dia berkonbokesien. Tapi atas rasa prinsip sendiri lebih utama saya tak jawab panggilan istiadat tu.




PetiHati :: Maafkan anakmu ini sebab tak dapat nak penuhi permintaan kamu. Semoga panjang umur dan sihat sentiasa dan nantikan my degreee abes eh...>.<


Share/Bookmark

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...