Tuesday, December 7, 2010

:: KLIMS'10

setelah sekian lama aku aku mengajak ayah aku pergi ke sini akhirnya aku diberi kebenaran untuk pergi ke pameran ini bersama rakan. sebagai peminat kereta peluang keemasan ini aku tidak mahu terlepas.ye lah asyik2 dapat tengok dari majalah kereta yang aku beli..tak pernah pon dapat pergi...kalau ajak ayah memang jawapan yang diberikan agak hampalah..sebab dia tidak berminat dengan automotiv..lagi2 kalau pameran macam gini melibatkan kesesakan dan kepenatan..memang babaii la..


so,bila aku tengok iklan tentang autoshow ni yang aku nampak kat majalah aku cuba jugak ajak satu family...tapi jawapan yang aku dapat still sama..terpaksalah ajak member jugak...untuk langkah yang mudah aku ajak member aku yang mempunyai kereta(senang nak gerak) dan satu lagi dia takder masalah(on jek)...dia dr JB and then jempot aku kat BP pastu angkut member lg sorang kat MUAR..kitaorang berlima..sampai kat sana lebih kurang jam 2.30 petang...dan dapat masuk ke PWTC lebih kurang jam 3...kami mengambil keputusan untuk gerak ke sana menaiki tren jer dari KL SENTRAL...sebab jalan agak sesak dan malas nak mengharunginyer...

tiket masuk agak murah la jugak..cuma rm15 dan jika ada kad pelajar dapat potongan sehingga rm5...untung aku masih pelajar...tak payah nak keluarkan begitu banyak duit untuk tiket masuk...owh yer kat autoshow ni aku sangat mengharapkan dapat lihat kereta2 exotic..tapi agak hampa jugaklah bila cuma dapat tengok kereta yang biasa2..dan kalau ade pon cuma bebrapa biji sahaja..dan yang paling best aku dapat tengok,pegang dan bergambar bersama kereta feveret aku bila main game "NFS CARBON",,iaitu AUDI R8...dan untuk pengetahuan kereta ni merupakan antara kereta limited edition yang terdapat di seluruh dunia..agak teruja la bila nampak kereta tu depan mata..haha...selain tu aku ingat dapat tengok H3..haha..tapi takder la plak...yang paling best sekali dapat bergambar dengan VW GOLF(kereta impian sebelom SWIFT)...tapi yang ni da solek abes..mmg style..!~

lain2 yang ade ialah kereta konsep dari PERODUA iaitu BEZZA...mmg style kereta tu dan dia punyer showdown memang gempak..lepas tu dapat tengok kereta buatan PROTON yang diberi nama sempena nama 5 beradik pahlawan MELAKA...
TUAH,JEBAT,LEKIU,LEKIR DAN KASTURI..aku yakin kalau kereta tu keluar nanti yang jadi idaman untuk laki maybe LEKIR kott..sebab design nyer yang sporty dan satu lagi enjin dia kat belakang...maknanyer turbin kat belakang dan sesuai untuk drift...hahaha...banyak teknologi yang ditunjukkan dua syarikat ni..selain hybrid,ade juga liquid fuel bla bla...(lupe lah plak) cuma aku ingat ia menukar sistem air kepada kuasa elektrik..hoho~~pasni isi airlah tak perlu isi petrol lagi..banyak lagi sebanarnya benda yang dipamerkan disitu tapi kalau nak cerita kat sini memang patah lah jari jemari aku nak menaip..so kene pergi lah sendiri ke sana dan rasakan!!

PERODUA BEZZA!!!!

PROTON LEKIR!!



AUDI R8 bro!!!

jikalau tahun depan ade lagi event nih aku nak pergi sekali lagi..kepada "PELIK" aku ucapkan terima kasih kerana bawak kitaorang ke situ..akhirnya plan yang dirancang selama 4 hari membuahkan hasil..hahaha..kalau ade lagi tahun depan aku akan hired ko sbg driver sekali lagi...haha..

puas,gembira,penat semuanyer aku jadikan satu menjadi HEBAT!!

8 comments:

aiNi said...

waa besnyer.....

Insan Bodoh said...

memang bezz....
rasa mcm nak pergi lagi pulak...
haha..

hAzirAh siCoffee Latte @ kakyaa :) said...

peh..!!!
memang best ar cm nie..

Insan Bodoh said...

heee..
mmg bez..
kalau ajak dia mesti taknak...
haha..

hAzirAh siCoffee Latte @ kakyaa :) said...

sape kah dia..???
hahaha...
(n_n)

Insan Bodoh said...

sape agak2??
dia = zira...
haha...=P

hAzirAh siCoffee Latte @ kakyaa :) said...

imp0ssible br0...
mamnu'(terlarang)
juz 4get ab0ut that..
("-_-)

Insan Bodoh said...

okay..
saje je gurau2 cakap nak ajak...
tapi sendiri pon tak berani heh...
haha...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...