------------------------ ------------- Bergerak Bersama Angin: :: Suka ~ Suka
BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, December 2, 2010

:: Suka ~ Suka

perhatikan di bawah


huh!aku memerlukan secebis ruang untuk meletakkan kesepian aku ni di luar pemikiran...

"ape yang sepinya?kau masih ade keluarga dan rakan-rakan..mereka sentiasa dekat untuk mendengar kau syafiqq.."

arghh..aku cuma berfikiran jika mereka tidak pedulikan aku

"siapa mereka?"

tiada siapa-siapa..cuma terfikir..

"kau tidak perlu risau syafiqq..sudah aku bilang yang ahli keluarga dan rakan-rakan kau sedia membantu..kau tak pernah rasa bersyukur ke?segala apa yang kau pinta selama ni kau dapat dan mereka juga yang membantu kau..lainlah kalau permintaan kau itu terlampau-lampau..memang tak dapatlah"

yer aku tak perlu risau sebab aku ade MEREKA yang sentiasa bersama aku..bagaimana jika aku kehilangan mereka satu hari nanti..?

"kau akan kehilangan mereka apabila kau sudah tidak sayang pada diri kau kelak..kalau kau dah buat benda yang terlarang memang tiada siapa yang menyukainya..bukan setakat itu..kau merancang pun sudah ada yang akan jauhkan diri dari kau..dan bila kau sudah berada di tahap tersebut untuk kembali kepada diri kau yang asal bukanlah mudah..lagi satu setiap benda yang hidup pasti akan mati..so,kau akan tetap kehilangan mereka dan mereka juga akan kehilangan kau satu hari nanti"

oh yer perlu ke aku berpura-pura?

"pura-pura untuk apa?bukan ke pura-pura sama ngan menipu?menipu tu benda baik ke?ke memang kau selalu berpura-pura dihadapan orang lain?"

selalu gak lah tapi biasanya aku akan kembali kepada asal setelah sekejap berpura-pura..cuma kadang-kadang aku rasa malu dengan diri sendiri..

"kau tidak perlu merasa malu dengan diri sendiri..bukankah tuhan menciptakan manusia dengan kelebihan masing-masing?jika kau terus merasa malu kau tidak akan ke mana-mana..sampai sini jelah had yang kau akan pegang..selepas ni mungkin kau akan berjumpa dengan berbagai jenis perangai dan jika kau masih berada di tahap yang sama macam mana kau nak survive?"

owh aku masih tidak terjumpa kelebihan aku..aku akan cuba ubah sedikit demi sedikit..
baiklah aku rasa sampai sini jer lah perbincangan kita..

"kenapa?bukan ke banyak lagi yang kau mahu nyatakan di sini?"

aku masih belum punyai idea untuk menyatakan ape lagi..so lain kalilah kita akan berbincang lagi..


x der kene mengena pon gambar ni

sebenarnya perbualan di atas tu aku saje je buat..dan ianya bukanlah betul punya perbualan...hahaha..


Share/Bookmark

6 comments:

hAziRaH yUs0f@kak yaa said...

ade sixth sense ke..??
tak0tnye...
hoh0ho..(^o^)
btw, negeri 5 menara dah dlm tangan...
YESszz!!!(n_n)
..thanks sy0rkan buku tue...sgt bernilai...bnyk pgajaran n input..

Muhammad Syafiqqullah said...

sama2...
sixth sense?..tu hanya main2...
owh really?dah ade buku tu?
yang dah ade pon tak habis membaca lagi...
buku ni mmg ade pengajaran and input..
i know u will like it...
hehehe....

hAziRaH yUs0f@kak yaa said...

teringat zaman sek0lah dulu bile baca buku nie... ermm...
thankz again...:p

Muhammad Syafiqqullah said...

ha'ah..
suka duka menjadi pelajar sekolah yang takutkan guru displin..
peluang menjadi pengawas ditolak..
dan bermacam lagi menjadi kenangan bg syafiqq...

aiNi said...

bob berkata2 dgn hatinya...
bes sgt ke buku tu..hurm cam nk bace lak..hehe

Muhammad Syafiqqullah said...

bukan ngan hati..
berkata dgn monitor nih...

sgt bes dan ianya lain dr yg lain...
cuba lah cari dan baca...
hehehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...