------------------------ ------------- Bergerak Bersama Angin: :: Imam Muda Asyraf ke Segamat!
BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, January 29, 2011

:: Imam Muda Asyraf ke Segamat!


Bismillah


alhamdulillah dan selamat sejahtera saya ucapkan...

entri kali nih mesti agak menarik bukan..?hoho..bukan bercakap kosong atau ape pon..tp aku nak menceritakan ttg kedatangan seorang hamba Allah yang sudah pon dikenali ramai iaitu Imam Muda Asyraf ke tempat aku belajar sekarang nih..

tak payah la nak ceritakan sapekah itu Imam Muda Asyraf sebab aku yakin semua sudah mengenali nyer...so aku nak bagitau yg kedatangan dia ke sini adalah sebagai penceramah kepada mahasiswa dan mahasiswi di Segamat...




yg sebelah kanan tu iklan nyer...yg kiri akan diadakan..Insya'Allah

kedatangan Imam Muda Asyraf ke Segamat adalah jemputan dari Persatuan Al Falah yang merupakan persatuan non academic di Segamat...Ustaz Asyraf ke sini adalah untuk membincangkan tentang masalah-masalah yang sering dialami oleh pelajar masa kini..sesuai dengan tajuk yang diberikan iaitu Ayuh Bangkitlah!...kalau lihat pada tajuk mestinya ceramah ada berunsur motivasi kepada pelajar2...memang banyak gak penyampaian dia dalam bentuk motivasi pada hari tersebut...

aku sebagai jurugambar yang telah dilantik oleh CEO persatuan so tugas aku mmg snap je lah...lagi satu peluang aku untuk lebih dekat dgn ustaz adalah amat besar sekali..bayangkan masa kedatangan dia ke UiTM Segamat aku dan CEO pergi menjempot dia di pintu pagar masuk...hihihi..masa tu memang teruja gak nak jumpa dia...ye lah first time lepas tu dia adalah orang-orang yang dikenali...kemudian kami menunjukkan tempat penginapan dia...oh yer!..dia kat sini satu malam jek..sebab keesokan hari nyer dia ke Negeri Sembilan sebab ade majlis kat sana pula..

sepanjang majlis kehadiran agak memuaskan jugaklah ...tempat ceramah dibanjiri oleh mahasiswa dan mahasisiwi...majlis bermula pada jam 9 malam dan berakhir pada jam 11 malam...semasa berceramah dia tidaklah terlalu formal..maknanye diselitkan juga dengan cerita2 masa kini dan selain itu cerita tentang pengalaman dia semasa di Imam Muda kemudian cerita tentang perkahwinan dia dan juga seorang yang pandai melawak...haha...bila sebut pasal lawak masa ni jugak lah kebanyakan pelajar baru tau dia ni dah kahwin..



bersama isteri tercinta~~~


semasa jamuan ringan pula dia seorang yang amat sporting dan tak kisah  walaupon diganggu ketika menjamu selera...setelah selesai segalanya acara bergambar bersama exco dan mahasiswa lain...aku juga tak lepaskan peluang..hehe..

tangan tu memegang walkie talkie ..hehehe..tu yg ketepi..


keadaan dalam Pusat Islam



CEO yg berbaju unggu~~~


CEO berborak dgn Ustaz....

semasa memberi syarahan...

gaya yang tersendiri

team2 Exco





akhirnya tercapai juga hajat aku untuk berjumpa dan berbual bersama dia walaupun tidak dapat bersarapan bersama walaupon sudah dijadualkan tapi manusia hanya merancang tapi tuhan yang menentukan..dia ada tugas lain yang perlu dilakukan...so tak leh nak wat ape2 lah...

last sekali aku nak ucapkan tahniah kepada CEO Al Falah(AF)iaitu Al Nur Hidayat kerana berjaya melaksanakan program ini dengan sukses dan penceramah bukan lah calang-calang orang...terima kasih kepada para exco yang terlibat...owh yer last sekali terima kasih kepada Ustaz Asyraf kerana sudi berborak bersama saya walaupon sudah mengantuk waktu tu...hope dapat jumpa lagi...

p/s:: aku dah ade nombor telefon dia..hehe..leh la tanya dia soalan2 yang memusykilkan melalui telefon selain facebook..



Share/Bookmark

4 comments:

hAziRah yUs0f@kak yaa said...

imam muda tuue... hebat ar... mesti kagumkan dengar beliau bagi ceramah... dekat tv nampak semp0i je... (n_n)

Muhammad Syafiqqullah said...

memang sempoi pun dia..
dia bg ceramah penuh isi dan teladan..
kali ni depan mata...
lain sekali penampilan dia berbanding kat tv..


ingat nak jemput dia ke BP la satu hari nanti..hehe..

hAziRaH yUs0f@kak yaa said...

penceramah yg hebat mesti kena pandai sesuaikan gaya dengan situasi tempat... klu x, b0san k0t...

nak jemput ke BP..?? g0od idea! saya s0kong..

Muhammad Syafiqqullah said...

betol gak tuh...kalau tak memang tak lama lah karier mereka2 ini...
tapi yang penting isi penyampaian tu~~~

dalam plan jek...tak tau bila..haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...