Friday, June 8, 2012

:: Kau Buang Aku Simpan..OK?

kalau mencerna dikatakan proses penghadaman
then penghadaman akan hasilkan satu bahan
bahan tersebut akan dibuang
bila dah buang ia akan jadi sesuatu yang akan dilihat
tapi nasib baiklah terus dibuang...

yang bezanya bagaimana ia dibuang

1. semalam buang air besar waktu tengah malam...then ada hantu..aku terus tadah tahi aku dan baling kat hantu tuh...kemudian kene dinding...dah satu lg kerja kena bersihkan..nampak kan...mula2 rasa nikmat then kene buat satu tambahan yang mendatangkan sakit hati..dah lah jump hantu...malang betol..


2. beratur panjang  tunggu bilik air kosong...then tak mampu nak tahan lagi...just prittkan pada seluar dalam putihku...kemudian orang sekeliling bau semacam..yang ini cara membuang yang kurang effisien...sebabnya dah rasa sakit kemudian dimalukan pula..


3. sorang sorang kat rumah then rasa nak membuang...tiada masalah...dah lepaskan segalanya pulas kepala paip rupa rupanya...takde air..ok untuk yang berasa geli...cari tisu kalau tak nak guna batu tumpul..Islamkan mudah..tak perlu seksa diri..tapi waktu sekarang neh mesti ada simpanan air kan..?cedok je lah dari lubang jamban...harharhar..senang bukan..?gitulah caranya kalau kita serius nak buang..beri sepenuh hati..kemudian terasa menyesal pulak pergi buang..

4. dan yang terakhir tapi bukan penyelesaian mudah...membuang tanpa rasa masalah mendatang..kemudian beristinjak mengikut yang disyariatkan agar halal untuk ibadah...keluar bilik air kaki kiri...tersenyum sorang2 mengenangkan hati yang lega dan gumbira...usap perut..."haih sejok perut aku!"...yang ini semua orang mahukan...kadang kadang kita juga akan merasa seperti yang diatas atas tuh..tak selalunya selesa dan dapat macam yang dimahukan...


mintak maaf saya tercerita pasal proses pembuangan dan situasi situasi pulak...niat saya cuma nak memberi satu kias mengias neh...tak seronok kalau sentiasa fikir nak jadi contoh...nak jadi diikuti...tapi jadikan juga yang nak mengikut ikut tu sebagai penghalang...bukan teman...sama juga konsep barang yang dihadam tersebut...dia nak keluar tapi kita halang dan yang terjadi kita boleh ditimpa penyakit...dan lain2...

act like noob always win!



sekian sahaja coretan mengarut saya..

PetiHati:: Terlalu seronok bercerita cerita dan berkongsi tak sangka memakan diri...ok dah boleh berak!



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...