Friday, September 28, 2012

:: Jauh

bismillah..

hujung tahun 2012...
tidaklah hujung sangat bagi saya...
ye saya rasa sangat stress,risau,sedih,dan kadang-kadang gembira..
itulah emosi manusia yang Allah beri supaya mampu untuk saya berfikir lebih dalam lagi tentang ajaibnya ciptaan Nya...subhanallah..

saya bukanlah seorang muslimin sejati yang seperti rakan rakan saya lihat...sering ada kekurangan dalam diri saya..sebab itulah kadang-kadang saya menghabiskan masa yang lama untuk duduk di atas sejadah dan bertelukup muka nih..
ingin menjadi seperti seorang rakan saya ni...yang mampu memberikan perubahan kepada rakan sekeliling dia...kenapa saya tak mampu nak menjadi seperti dia..rakan saya kata..mula mula ikutkan kehendak mereka..tapi jangan lupakan amalan kita...saya dah cuba ikutkan kehendak mereka tapi tidak juga lepaskan amalan saya...saya cuba juga buat supaya tidak dikatakan hipokrit...tapi itulah masalahnya..benda yang baik susah untuk kita tunjukkan...nanti disalah tafsir..

bila bercakap pasal membandingkan diri dengan orang lain...saya insyaAllah cukup sifat..walaupun berkali kali tuhan beri peringatan pada saya...tapi saya tidak serik...sebab itulah cara saya memberi kepuasan pada diri..ianya tentang menjaga hati...saya belum pernah lagi diberikan peluang untuk dijadikan satu model yang baik..contoh yang baik...segalanya buruk atas kepala sampai bawah kaki saya...ini yang saya terima...redha je lah..

saya cuba juga menjadi seorang pendengar...dan juga ingin memberi...tapi kadang-kadang orang akan rasa kita ni annoying beb...sebab nya saya tak mampu untuk mendengar sebab atas dasar kepercayaan...dan tak de peluang memberi sebab atas dasar apa yang saya miliki ini...

minggu ni kita banyak kali spent time utk study sama2..harap itu tak buat dia menyesal dengan saya..sebab saya asyik bertanya..tapi habuk yang saya dapat bila selepas test...itu kemampuan saya...tidak boleh lebih lagi pencapaian saya...maafkan saya...buang masa je kan ajar saya neh...Sorry..

buanglah perasaan gusar tuh...tak pernah lagi saya rasa tak selesa...belum pernah lagi saya ucap tak nak...

P/S :: Orang cakap kita akan berubah sebab nama itu...saya syukur sebab saya tidak songsang lagi..haha

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...